Nog geen drup regen gevallen....

Wat doe je of interesseert je nog meer naast tuinieren? Ga hier het gesprek aan met je mede-forumleden over van alles en nog wat!
Plaats reactie
DAE avatar
Artep

Nog geen drup regen gevallen....

Bericht door Artep » ma 15 aug 2022, 21:24

Hier op de Veluwe blijft het droog nog geen druppel regen gevallen, de tuinsproeier staat alweer aan de planten hebben het zwaar.
Blij dat ik een grondpomp heb.
Hoe gaat dit verder met ons klimaat vorig jaar ook al warm, dit jaar weer...gaat dit de aankomende jaren zo door.

De natuur snakt ook naar regen.

Moeten we ons voorbereiden op andere planten in onze tuin, of prairietuinen?
Ik weet het niet.

Ik doe mijn best om alles zo goed mogelijk te verzorgen, maar er is soms geen houden aan, bladeren verbranden van vaste planten door de zon.... zelfs van sommige bomen. :?

DAE avatar
Artep

Re: Nog geen drup regen gevallen....

Bericht door Artep » wo 17 aug 2022, 16:10

Eindelijk vandaag regen.

Maar dat verhaal over andere planten die beter tegen de zon kunnen, prairietuin hoe denken jullie daarover?
Nu al 2 zomers warme temperaturen....gaat dit het beeld worden de aankomende jaren..... :think:

Batdah

Re: Nog geen drup regen gevallen....

Bericht door Batdah » do 18 aug 2022, 15:12

Ach bij jullie gaat het echt wel weer regenen..om daar nu al je tuin naar toe aan te passen...je kunt denk ik beter zorgen voor goed waterbeheer..iets waar ik nu ook om moet denken..

Ik woon hier in centraal Portugal en ik heb een tuin met beplanting die je Noord- west Europees zou kunnen noemen..of dat verstandig is met 4 maanden totaal geen regen de tijd zal het leren...het is hier nu heter en droger dan ooit..maar nog te vroeg voor cactussen, palmen en bougainvilleas etc..

Het klimaat is hier ook anders geworden,
het vriest hier bijvoorbeeld sinds een jaar of 10/15 hoorde ik pas...ik weet niet beter maar bij ons vriezen de geraniums kapot terwijl 20 km verderop de dahlias in februari nog steeds bloeien..ook de oleanders hebben in de winter vorstschade op sommige plaatsen..of zoals 2 jaar terug de sinaasappelbomen ingevroren :o

Plaats reactie