Toppen vlinderstruik gaan ineens hangen

In dit planten forum stel je alle tuin vragen over planten, bloemen, bomen, heesters of deel je tips en ervaring aan anderen tuin liefhebbers.
Plaats reactie
DAE avatar
pnlwf001
Aantal dagen lid Topics

Toppen vlinderstruik gaan ineens hangen

Bericht door pnlwf001 » wo 17 jun 2020, 13:03

Sinds vanochtend gaan alle toppen van mijn vlinderstruik ineens hangen. De struik staat 3 jaar in de volle grond op een zonnige plek, wordt elk najaar terug gesnoeid en heeft dit probleem niet eerder gehad. Gebrek aan water is geen optie, gezien de tientallen milimeters die Pluvius deze week heeft achter gelaten. De toppen vormen een omgekeerde U-vorm, om de "verwelking" aan te duiden. Er treedt géén verkleuring op en vorm van ongedierte is niet zichtbaar.
Wat zou het probleem kunnen zijn?
20200617_123703.jpg
Bijlagen
20200617_124209.jpg

DAE avatar
Francientje

Re: Toppen vlinderstruik gaan ineens hangen

Bericht door Francientje » wo 17 jun 2020, 19:01

Toch te warm en watergebrek.
Knapt hij 's avonds niet op als de zon weg is ?.

Herman

Bericht door Herman » wo 17 jun 2020, 20:09

Wat is er rondom de struik gebeurd? Is de grond daar bewerkt / diep bewerkt? Kan dat iets met de wortels gedaan hebben?

Batdah

Bericht door Batdah » vr 19 jun 2020, 03:02

Hoe is het verder...

IK heb hier eens gekeken bij onze vlinderstruiken(6 verschillende cultivars ongeveer 20 struiken) , die staan hier in kurkdroge grond en het waait hier de hele dag en de laatste regen van betekenis is toch wel 4 weken geleden geweest maar hangende toppen heb ik niet gezien...ook niet op het heetst van de dag hier...

Ik heb daar speciaal naar gekeken omdat sommige planten overdags weleens gaan hangen maar in de avond weer bijkomen..

Plaats reactie