maranta leuconeura kerchoveana valt om

Voor advies, suggesties en vragen over kamerplanten en (andere) tropische planten.
Plaats reactie
DAE avatar
Kristel
Topics

maranta leuconeura kerchoveana valt om

Bericht door Kristel » wo 15 jun 2022, 23:20

Mijn Maranta Kerchoveana heb ik als baby-plantje gekocht (2 blaadjes). Zij leek het heel goed te doen en groeide lekker door. Ze werd wel erg groot voor haar babypotje. Nu heb ik haar een grotere pot gegeven. Dat ging de eerste week goed, maar nu valt ze om. De aarde houdt ik licht vochtig door vaker een beetje water te geven in plaats van een keer heel veel. Ik heb haar nu een beetje gestut met een stokje. Ze heeft geen slap blad, geen gele of bruine bladeren en krijgt ook gewoon nieuw blad. Het lijkt gewoon of haar steel te slap is. De maranta fascinator lijkt een hangplant, maar van de kerchoveana zie ik alleen plaatjes van fier rechtopstaande planten.
Wat gaat er mis? Is ze topzwaar doordat ze zo enthousiast groeit? Is het de stress van het verpotten? Is er iets anders mis? Of is ze net als de fascinator een hangplant en slaat mijn gestut nergens op? 🤷🏻‍♀️
Hopelijk kan een van jullie mij helpen! Alvast bedankt!

Batdah

Re: maranta leuconeura kerchoveana valt om

Bericht door Batdah » wo 15 jun 2022, 23:54

Je kunt die gerust wat dieper inplanten eens aangeslagen zal deze grondscheuten gaan vormen en een bossige plant worden...beiden zijn bodembedekkers en niet echt hangplanten..

Plaats reactie