Al enige tijd probeer ik te ontdekken, via google ed, of een "smart" led lamp kan helpen bij de groei van kamerplanten. Zodra je er op gaat zoeken wordt het al snel een advertentie chaos met (wiet) kwekers kwaliteit lampen.
Al enthousiasteling van planten en "smart"homes heb ik meerdere lampen die op timers of aantal gemeten LUX staan (onder X LUX gaat de verlichting aan en visa versa). Veel van deze smart-lampen hebben kleurstellingen van helder wit naar warm wit. Maar er zijn ook lampen met RBGW (Rood/Blauw/Geel/Wit).
Nu begrijp ik dat blauw licht voor de meeste planten goed is en rood voornamelijk voor bloeiende planten. Deze informatie komt ook van de kweekfora op het www. Mijn doel is enkel mn planten ondersteunen in donkere perioden en eventueel planten een kans geven op donkere plaatsen. Overal planten zeg maar

Naast dat ik veel van mn planten zelf heb opgekweekt en ik ze graag op hun standplaats laat opgroeien, ben hier benieuwd, voordat ik mn tijd en energie zie verwelken.
Heeft iemand ervaring met "gewoon led licht' ter ondersteuning? Of het ergste geval hallogeen..
Groeten,
Marnix